adlemonade

10 idei de promovare online. Aici si acum.

Acesta este un guest post scris de Anabela Grip de la AdLemonade.com

Vine primavara si, odata cu ghioceii, zambilele si lalelele, si business-ul tau online poate inflori. Daca ai un magazin online si nu ai reusit sa scoti maxim din el, e timpul sa incerci cateva metode testate de promovare online.

Ia-o inaintea competitorilor tai si creste-ti vizibilitatea online. Construieste increderea in relatia cu clientii tai si acestia vor cumpara bucurosi de la tine.

Cum faci asta? Uite 10 idei de aplicat acum si cu efecte imediate asupra traficului tau la site si asupra vanzarilor tale:

  1. investeste in publicitatea online – e masurabila si de aceea eficienta. Poti influenta in orice moment mesajul si bugetul gestionat. Poti ajunge exact la acei oameni interesati de produsul tau prin diverse filtre demografice.
  2. investeste in campanii de bannere pe site-uri specifice – poti alege o lista de site-uri pe care vrei sa apari si, cu un buget mic, poti ajunge sa fii afisat pe acestea, prin intermediul Google Adwords. Nu exista suma minima investita si nici o perioada de timp determinata in care trebuie sa rulezi campania. Pur si simplu te bucuri de flexibilitate maxima. Avantajul acestor campanii de bannere e ca obtii vizibilitate mare la un cost mic, mic.
  3. cultiva relatia cu clientii – organizeaza intalniri, demonstratii, seminarii pe tema serviciilor/produselor oferite de tine. Si toate acestea online. Exista asa numitele Google Hangouts care iti permit sa ai conferinte virtuale cu clientii tai in timp real. Nu uita sa le si promovezi folosind Google+, Facebook, Linkedin sau Twitter.
  4. fii acolo unde sunt clientii tai – daca acestia te cauta pe Google dupa cuvinte specifice, de ce sa nu ii intampini acolo cu o oferta. Prin Google AdWords, poti fi prezent inca din momentul crearii campaniei in primele rezultate pe Google, cele din sectiunea sponsorizata. Mesajul poate fi personalizat cu o oferta, o promotie, astfel incat sa invite vizitatorii la site. Alege cele mai relevante cuvinte pentru afacerea ta si incepe promovarea de azi. Pe parcurs, poti extinde lista de cuvinte in functie de rezultatele obtinute.
  5. go social – construieste-ti reputatia online, fii aproape de clientii tai si intelege-le nevoile/dorintele. Google+, Facebook etc. te apropie mai mult de clienti, sunt ca un departament de relatii cu clientii in care aflii ce isi doresc acestia si cum ii poti servi mai bine.
  6. promovarea in mediul social se bazeaza pe ceea ce influenteaza decizia de cumparare a clientilor tai si anume relatiile lor sociale si preferintele prietenilor.
  7. ruleaza campanii sezoniere – 1, 8 Martie, Paste sau sezon estival, toate momentele sunt oportunitati de vanzari punctuale. Concepe oferte de nerefuzat pentru aceste perioade si promoveaza-le pe Google sau Facebook dupa criterii specifice. Pe Google, poti alege campanii de cautari dupa cuvinte cheie in legatura cu momentul respectiv, spre exemplu: “cadou 8 martie”, “cadou pentru ea”. Pe Facebook, poti selecta sa iti afisezi reclama doar barbatilor casatoriti si sa contruiesti un mesaj personalizat  “Ofera sotiei tale un cadou inedit”.
  8. promoveaza-te in fata clientilor care cumpara produse complementare cu ale tale – daca tu vinzi pantofi online, poti afisa reclama ta si celor care cauta rochii online, cu mesajul “Nu stii cu ce sa iti asortezi rochia?”. Poate ca nu vor cumpara la primul click, dar te vor tine minte si vor lua in considerare ideea ce a cumpara cele 2 produse asortate si, de ce nu, pantofii ii va lua de la tine.
  9. seteaza-ti un buget minim, lunar, de investit in promovare online – la inceput testeaza cat poti de mult, insa ai grija ca testele sa fie relevante (suficiente afisari, click-uri, comenzi pentru a trage concluzii). Din acest buget, pastreaza apoi un procent pentru campaniile care functioneaza in mod curent si ai estimari destul de exacte asupra impactului lor. Cu diferenta, incearca metode noi, surse noi de trafic, idei noi care iti pot creste performanta in achizitia de clienti.
  10. daca toate acestea ti se par dificil de gestionat, apeleaza la specialisti in promovare online. Poti discuta cu ei pe rezultate. Ei vor face toata munca si toate setarile anevoioase cu care ar trebui altfel sa iti bati capul de unul singur. Ei iti vor economisi timp (fac ei tot in locul tau, vor obtine rezultare rapid), energie (nu trebuie sa stai sa inveti toate platformele, tipurile de reclame, mecanismele de functionare) si bani (experienta lor te va ajuta sa ai reclamele afisate acolo unde e cel mai eficient pentru afacerea ta, inca din primele momente ale campaniei). Asigura-te ca veti colabora pe baza de seriozitate, transparenta si comunicare continua, si rezultatele vor aparea in scurt timp.

Mult succes si la multi clienti fericiti!

Anabela

Anabela Grip este specialist de marketing online in cadrul adLemonade, o companie tanara si dinamica de promovare online (site-ul lor e www.adlemonade.com). Cei de la adLemonade ajuta business-urile online sa creasca, sa castige clienti si sa isi construiasca o reputatie buna online. Cand vreti sa aflati cum sa faceti sa cumpere mai multi clienti de la voi, le puteti scrie la contact@adlemonade.com.